איתי: אהלן מיקה יסוד. אפשר להתחיל בווידוי?
מיקה: "הכי טוב".
איתי: כבר המון זמן שאני עוקב אחר הפעילות שלך. יש בה משהו מרתק ושונה ושובה לב ומרגש וצבעוני. בעיקר יש בך שילוב של כל מיני דברים שבדרך כלל לא פועלים יחד. אני יודע שזה קצת מנג'ס אבל אולי תוכלי לפרט, בקצרה, אילו כובעים את חובשת בחייך?
מיקה: "כובעים וכיסויי ראש. בגדול, אני מאוד מולטי או ג'נרליסטית, רב-תחומית במהותי, ככה שגם בין הטייטלים השונים יש המון תחומים, שדות וגוונים שאני מתחזקת בהם למידה – לשם צמיחה – על בסיס קבוע (למעשה, אין כמעט יום שאני לא לומדת בו משהו חדש, אפילו קטן; מקדישה לזה בכל יום (לפחות) חצי שעה שבה אני עושה רק את זה: לומדת (על) משהו שמרחיב לי את הדעת ו/או ידע מקצועי. נניח בשדות של חוויית לקוח, כלכלה התנהגותית, growth ועוד. מתה על זה).
"לא הכי טובה בהגדרות אז בגדול אני מתעסקת בתוכן, שיווק, קהילות, אפיון שפה, הגדלת מעורבות. מהצד כבר כמה שנים מפלרטטת עם כתיבת UX ומיקרו-קופי: קרועה על ממשקים, פרודקטים, ועל ה'קול' של מותגים, ומתמחה באיך לדלוור ערך/ים בצורה קוהרנטית ורצופה בפלטפורמות שונות – ולגעת באנשים, לשמור אותם מעורבים ורוצים עוד".
איתי: את יכולה לתת דוגמה, בבקשה?
מיקה: "מותגים וחברות הם ישויות, עם אופי וקול וערכים שמניעים אותם. וזה מה שמחבר אליהם אנשים לאורך זמן. אתה בעצם מייצר חוויה כוללת, רגשית, שבבסיסה אמינות, אמון, וזה מטבע חזק בעולם המתעצב שלנו בעידן היפר-דיגיטלי. המוח האנושי מפרש את המילה הכתובה, אפילו של מכונה (צ'ט בוט, למשל) – כאינטראקציה לכל דבר ועניין, ומגיב אליה. ואז אם מתקיים רצף קוהרנטי שתחילתו במשפך שיווקי, דרך תהליך מכירה, שירות טוב ועד תוכן שממשיך ונוכח – אתה בונה נאמנות של קהל.
"מעבר לזה אני גם לחלוטין אישה של קהילות ושל אנשים. יש את הקהילה שהקמתי לפני כמה שנים 'אורבן ג'ונגל by גברת עם צמחים', שהיא חממה וירטואלית לאנשים שאוהבים או רוצים ללמוד לגדל צמחים. היא ממשיכה לגדול וכרגע חברים בה יותר מ-15k איש – והיא תכלס שינתה את שוק צמחי הבית בישראל. היום אני גם עוזרת לחברות ולבעלי מותגים להקים ולתחזק קהילות משגשגות כערוץ שיווקי, אפשר לקרוא לזה קהילות מבוססות מוצר. השירות הזה הוא תמהיל של הכרה במקומו של ערך ומהו תפקידו בחייו של אדם (לפני שהוא הופך ללקוח, ואחרי), קול מובחן, תוכן סופר רלוונטי והבנה מעמיקה של קודים אנושיים. וגם אופטימיזציה אינסופית והמון אינטואיציה".
איתי: המגזין הזה, שאנשים מחזיקים/גוללים אותו, מוקדש לצמיחה. לך יש מערכת יחסים מיוחדת עם הצומחים סביבנו, יכולה לספר עליה קצת?
מיקה: "צמחים זה אושר, זה מקור חיות, בוודאי בחוץ וגם כשמכניסים אותם פנימה לבתים שלנו ומטפחים אותם במשך שנים. משבר גיל 40 שלי הביא אותי לג'ננת צמחי בית לפני כמה שנים. היה שלב שגידלתי יותר מ-100 צמחים בתוך הבית, עפתי על זה בקטע אחר. למדתי המווון, בעיקר מ"crazy plant people" באינסטגרם, איך להצליח עם הסיפור הזה. כתבתי בלוג, הקמתי קהילה, הובלתי תנועה (לא פורמלית) שהמון אנשים, מקסימים, הצטרפו אליה וממשיכים אותה".